Eficienţa metodei Mind Lab a fost testată printr-o serie de proiecte de cercetare comparativă desfăşurate în colaborare cu cercetători experimentaţi, cel mai renumit fiind Profesorul Donald Green de la Universitatea din Yale. Cercetările au confirmat faptul că metoda Mind Lab îmbunătăţeşte semnificativ abilităţile cognitive ale copiilor, precum şi deprinderile necesare vieţii de zi cu zi.
În cadrul unui astfel de proiect de cercetare, a fost verificată următoarea ipoteză: prin însuşirea unor modele meta-cognitive şi aplicarea acestora în jocurile pentru stimularea gândirii şi în viaţa de zi cu zi, copiii pot fi învăţaţi cum să gândească abstract şi strategic. Verificarea acestei ipoteze s-a realizat printr-un studiu de teren la care au participat copii cu vârste între 8 şi 12 ani din diverse medii socio-economice.
În prima etapă, copiilor li s-a prezentat versiunea computerizată a jocului “Parcarea”. Această versiune avansată monitorizează performanţele şi progresele copiilor şi ulterior, le colaţionează într-o bază de date.
Concluziile derivate din aceste rezultate au fost următoarele:
Un al doilea proiect condus de către Profesorul Donald Green la Universitatea Yalea testat ipoteza că studiul strategiilor şi conceptelor cognitive Mind Lab îmbunătăţeşte limbajul interior al copiilor.
La începutul procesului, limbajul interior al copiilor a fost evaluat utilizând o lista de “concepte cognitive”. Copiii au fost rugaţi să aleagă cele mai adecvate definiţii pentru următoarele noţiuni: decizie, scop, planificare, problemă, proces. Grupul aflat sub studiu – în mod deliberat format din copii ale căror performanţe şcolare au fost evaluate ca fiind slabe – a participat la o lecţie săptămânală desfăşurată pe baza metodei Mind Lab pe o perioadă de trei luni. În aceeaşi perioadă, grupul de control a fost implicat în jocuri adresate gândirii, dar nu şi în discuţiile reflexive ulterioare, discuţii care reprezintă o parte esenţială a metodei Mind Lab
La finalul perioadei de trei luni, limbajul interior al copiilor din cele două grupuri a fost evaluat din nou utilizând lista de concepte cognitive din primul test. Rezultatele au uimit-o pe directoarea şcolii în care s-a desfăşurat studiul.
“Ca urmare a acestor rezultate, am hotărât să includ lecţiile Mind Lab în programele şcolare ale tuturor claselor din şcoala mea.”
Principalele trei concluzii ale proiectului de cercetare sunt:
Rezultatele cercetărilor efectuate până în prezent arată un puternic efect pozitiv al metodei Accelium asupra realizării scolastice a copiilor în general și asupra aptitudinilor lor în domeniul matematicii și lingvistic în special. Proiecte de cercetare suplimentare sunt planificate pentru următorii ani în efortul de a evalua Metoda Accelium”
Profesorul Donald Green, Universitatea Columbia (anterior la Yale), USA
În cel de-al doilea semestru al anului 2009, Mind Lab Brazilia, în parteneriat cu INADE (Institutul de Evaluare şi Dezvoltare Educaţională), a dezvoltat un studiu de cercetare pilot pentru a evalua impactul asupra performantelor scolare la Matematică şi Limba (Reading Comprehension) ca urmare a introducerii Programului Mind Lab în cadrul curriculum-ului lor.
La studiu au participat peste 1000 de elevi din 13 școli (publice și private). Între septembrie şi decembrie, au studiat modulul „Managementul resurselor” (încorporat in curriculum şcolar), în lecţii săptămânale de cate 50 de minute predate de profesorul lor Mind Lab, avand astfel o pondere de 4 % în cadrul curriculumului.
Septembrie
|
Octombrie - Noiembrie
|
Decembrie
|
---|---|---|
Matematica, Predare
|
Învățare inteligentă
|
Teste, Matematică, Predare
|
Studiul a utilizat “Item Response Theory” si scara SAEB “National Assessment of Basic Education”. Interpretarea studiului a fost propusă de INADE. Instrumentele de evaluare folosite în această cercetare au fost compuse din examene la matematica si limba – intelegerea unui text – ambele cu aproximativ 30 de întrebări sustinute de elevi pe 2 si 3 septembrie, respectiv 2 si 3 decembrie 2009. Subiectele au fost transmise in plicuri sigilate identificate cu numele fiecarui elev participant iar examenele s-au desfasurat simultan in toate scolile implicate fiind supravegheate de alti profesori ai scolilor decat cei care predau Programul Mind Lab. Rezultatele indică faptul că dezvoltarea medie a competenţelor elevilor în scara SAEB (în trei luni de implementare a programului) au fost mai ridicate cu 100% la matematică şi 20% la intelegerea unui text decât se preconizase pentru acea perioada.
Dezvoltarea medie a competenţelor în scara SAEB la matematică: 231,44 -> 239,97
Creşterea preconizată fără proiect = 4.25
Creşterea cu proiectul = 8.53
Evoluţia atribuita Mind Lab = 100%
Dezvoltarea medie a competenţelor în scara SAEB la intelegerea unui text: 209,00 -> 213,49
Creşterea preconizată fără proiect = 3.75
Creşterea cu proiectul = 4.49
Evolutia atribuita Mind Lab = 20%
Scară SAEB constă patru nivele de competenţă: Sub Basic, Basic, Satisfacator şi
Avansat. Graficele de mai jos arată ponderea elevilor în fiecare din aceste niveluri de performanţă înainte şi după trei luni de lecţii Mind Lab:
Tabelele de mai sus arată modificarea ponderei elevilor pe nivelele de performanta, intre cele doua evaluari. Este de observat faptul ca ponderea elevilor din nivelul “Advanced” si “Adequate” a crescut, scazand totodata ponderea elevilor in nivelul “ Basic” si “ Below Basic”.
Cercetări internaționale
1999-2003
2002-2004
Elevii din clasa a V-a care au participat la cursurile Mind Lab și-au îmbunătățit rezultatele standardizate de evaluare a competențelor lingvistice, matematice și în științele naturii. Profesorii participanți au raportat în mod constant un impact pozitiv al metodologiei asupra dezvoltării lor personale.
INADE institute, Brazil
2009-2014
2014-2016
Urmăriți-ne în social media
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |